יוניונים

איך להבריח יונים ולוודא שלא יחזרו?

הברחת יונים
תוכן עניינים

כמעט כל אדם שחושב על יונים, רואה בדמיונו איש זקן וחביב שיושב על ספסל בגינה הציבורית ומשליך פירורי לחם אל עדר יונים פסטורליות שמתגודדות סביבו. היונים מתקרבות אל הזקן, ומנקרות באדמה בחיפוש אחר הפינוקים שלהן.

עכשיו, העבירו את כל התמונה הזאת לסביבת הבית שלכם, כולל כל הבלגן, הרעש, הלכלוך והסיכונים הבריאותיים האפשריים. לא ממש אידיאלי, נכון?

אין ספק. יונים יכולות להיות מטרד אמיתי

וגם אם תנסו לשכנע אותן לעבור להטריד מישהו אחר, או ללכת לבקר באזורים ידידותיים יותר לציפורים, העקשנות שלהן תשאיר אותן בסביבות הבניין שלכם, במיוחד אם הן כבר הקימו את הקינים שלהן במקום.

מצב זה יכול להיות מלחיץ לדיירי הבניין, כי היונים מותירות אחריהן זוהמה משמעותיות ונושאות שורת מחלות וטפילים, כולל קילוגרמים של לשלשת מדי שנה.

אז מה אפשר לעשות כדי להרחיק את היונים?

איך להבריח יונים ולמנוע מהן לגרום נזק לבית, למרפסת, לפטיו, למכונית וכמעט לכל דבר שהן יכולות להרוס? קיימות שיטות רבות להרחקת יונים מהבית, או לפחות להרתיע אותן ולהפריע למסלול התעופה שלהן שיעבור לנתיב אחר.

רוב בעלי הבתים ושוכני הדירות מעדיפים גישות אנושיות להסרה מידית של היונים מהאזור, ויש כמה שיטות מוצלחות שמשיגות תוצאות טובות.

הרחקת יונים מהאזור ללא חשש

למרות שיונים אינן מבויתות לחלוטין, הן נהנות מקשר מתמשך עם אנשים במשך מאות שנים, ואינן מציגות פחד ראשוני מאנשים שנמצאים בחלל שלהן, וככל שהן מתרבות יותר, המספרים שלהן ממריאים.

ליונים ששוכנות בערים, אין אויבים ממשיים, מלבד בני אדם שמחפשים שיטות שונות של איך להבריח יונים מסביבות הבית והעסק שלהם. היונים נמשכות לכל שטח שדומה לצוקים סלעיים והגבעות הגבוהות שהיו להן בטבע בימי קדם, ומוצאות את המקומות האידיאליים לבניית הקינים שלהן בדמות מדפים של מזגנים, מסתורי כביסה ואפילו שוקת המרזב של הבית.

כשיונה בונה את הקן שלה על משטחים אלו, הוא יכול להיות יציב, וככל שעונת הקינון מתקרבת, היא שוהה באזור ולא עוזבת אותו, כולל החיידקים והלשלשת שהיא מפיצה סביבה.

יונה אחת קטנה הופכת ללהקת יונים

ככל שאוכלוסיית היונים גדלה, הגוזלים חוזרים אל הקן כדי לבנות עוד קנים ולגדל עוד יונים וכן הלאה. אחת התכונות הנערצות שהפכו את היונים לפופולאריות כל כך, הייתה היכולת המיתולוגית שלהן. בעבר, אפשר היה לשחרר יונה הרחק ממקם הקן שלה, והיא תמיד מצאה את דרכה חזרה הביתה.

למרות שתכונה זו ראויה להערצה, היא הופכת למכשול העיקרי שבגללו אנשים מחפשים איך להבריח יונים כשהן מקימות את הקינים שלהן על אדן החלון או המרפסת. אם לא נוקטים בצעדים הנכונים והמקצועיים להרחקה מידית של היונים מהאזור, יונה אחת קטנה וחמודה הופכת במהירות ללהקת יונים שקשה מאוד להשתלט עליה.

אולי יעניין אותך גם...
כתבות אחרונות

לקבלת הצעת מחיר מהירה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן