יוניונים

הרחקת יונים לצמיתות – מהו הפתרון הטוב ביותר?

תוכן עניינים

יונים יכולות להשתכן כמעט בכל מקום, ולמרבה הצער הן נוטות להוות מטרד מסוכן ומזהם. כך, למשל, אם היונים שוכנות על מסתורי הכביסה או בתוך המזגנים, הן יקננו ויטילו את גלליהן על הכביסה. חמור מכך, אם קיים פתח בין המטבח לבין חלון חדר השירות, קיים סיכון לזיהום המזון.

אלו הן דוגמאות ממש על קצה מזלג לסיכונים הבריאותיים שעלולים להיגרם כתוצאה מקינון יונים בסביבת הבית. לבד ממטרד הרעש והזוהמה, המקור למחלות החמורות ביותר שאנשים סובלים מהן הוא נוכחות יונים בסביבת הבית או בתוכו.

לשלשת יונים וסיכונים בריאותיים

לשלשת יונים מהווה אזור נרחב להיווצרות והתרבות מגוון חיידקים שמזיקים לאנשים. יונים עלולות לגרום לכשישים סוגי מחלות שונות שהסובלים העיקריים מהם הם חולי אסטמה, קשישים, אנשים שיש להם מערכת חיסונית חלשה, וילדים.

המחלות עלולות להוביל להיווצרות תסמינים כגון דלקות בכבד; כאבי ראש; חום גבוה; הקאות ובחילות; ותפרחות עור. במקרים חמורים יותר, אנשים שנחשפים לזיהומי חיידקים שמגיעים כתוצאה מנוכחות יונים בסביבתם, עלולים לחלות במחלות חמורות יותר כגון דלקת קרום המוח שעלולה להסתיים במוות.

אבל יש פתרון, והוא פשוט

שפע סוגים של טפילים כגון קרציוני יונים, חיידקים ותולעים שוכנים בין כנפי היונים, וההשלכות עלולות להיות קטלניות. אלא שיש גם חדשות טובות. כל מה שאתם צריכים לעשות, אם יש לכם יונה בסביבת הבית או בתוכו, זה להזמין מרחיק יונים מקצועי, שיבצע הרחקת יונים מהמקום לצמיתות.

ניתן לנקוט במגוון שיטות לפתירת בעיית היונים, כגון הזמנת מומחים בעבודות סנפלינג שיודעים לבצע הרחקת יונים, הצבת דוקרנים שמסלקים את היונים מהמקום, או פרישת רשתות. מרחיק יונים מבצע פעולות חיטוי וניקיון באזור שבו היונים שוכנות, ונוקט באמצעים שמפחיתים את אוכלוסיית היונים.

כך למשל, ניתן להציב במקום דחלילים, או יונות דמה. השיטה הנבחרת להרחקת היונים מהאזור נקבעת בהתאם לחומרת הבעיה, כמות היונים המקננות באזור, וגודל המבנה.

או שפשוט מפחידים אותן

זוהי שיטת הרחקת יונים שפועלת באמצעות הפחדת היונים עם רעשים כגון השמעת קולות של עופות טורפים, או הצבת דחלילים מפחידים. פתרונות אלו מתאימים לנחיתת יונים נודדות על שטח הבית, אך יהיו בלתי יעילים ליונים שמקננות באזור.

אבל עם הזמן, היונים מתחילות לפתח אדישות לאמצעי ההפחדה, ושבות לאזור הדגירה שלהן. הרחקת יונים באמצעות הצבת מחסומים לאזור הקינון שלהן יהיה יעיל רק אם איש מקצוע מומחה מציב את המחסומים המתאימים, כמו למשל הצבת רשתות או דוקרנים באזורי הקינון, תוך חסימת המרווחים והפתחים. אלא שלאמצעים אלו יש חיסרון משמעותי שהוא חוסר עמידות החומרים בעונות גשומות וסוערות.

הפתרון הטוב ביותר הוא לתכנן אמצעי מניעה מראש

תכנון מוקדם יוביל להפחתת נוכחות יונים במבני מגורים או באזורים תעשייתיים. פעולות התכנון מכוונות להצבת אמצעי הרחקת יונים על כוכים, אדני חלונות, מרפסות וכרכובים.

על מנת למנוע את אפשרות הגישה של היונים לקינון על הגג, אפשר לחזק את סורגי פתחי האוורור על הגג ולהציב מחסומים מיוחדים. פעולות אלו מונעות את אפשרויות הקינון של היונים, וכך מגיע הקץ לסבל של דיירי הבית.

אולי יעניין אותך גם...
כתבות אחרונות

לקבלת הצעת מחיר מהירה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן