יוניונים

מתי מומלץ לבצע הדברת יונים?

הדברת יונים
תוכן עניינים

קודם כל, כדאי שנסכים שיונים, למרות היותן פיוטיות או בעלי חיים מקסימים, מסוכנות ביותר לבריאות ולכן חשוב להרחיקן ממקומות מגורים או מרכזים תעשייתיים הומי אדם. כי המשוואה פשוטה. אנחנו מדברים על החיים שלנו או של היונים, ולכן חשוב לעצור את הבעיה לפני שיהיה מאוחר מדי.

אך הדברת יונים היא נושא אותו מומלץ להשאיר לאנשי מקצוע שבקיאים בתחום. כדי להיפטר אחת ולתמיד מהיונים ולמנוע את שיבתן, ניתן לנקוט במספר אמצעים, שיטות ופתרונות הרחקת היונים. חשוב לא רק להבין איך עושים את זה אלא גם לבצע את פעולת ההדברה בעיתוי הנכון.

כשבוחרים את הפתרון המקצועי להרחקת היונים צריך לקחת בחשבון שיקולים כגון האפשרויות הקיימות, המאפיינים הסביבתיים, והעונה בשנה.

בואו נבהיר נקודה חשובה: יונים יכולות להיות מפגע בריאותי ממשי

היונים בארץ הופכות למטרד שרק גובר בשנים האחרונות, והן משפיעות על בתים רבים המאוכלסים ביונים שבחרו באדני חלונות, המרפסות או הגגות כמקום הקינון המושלם שלהן. מעבר ללכלוך, לרעש למחלות המסוכנות, ללשלשת היונים ולכינים שלהן, ההשלכות עלולות להיות קטלניות.

ניתן לנקוט במגוון שיטות של הדברת יונים וברוב המקרים השיטה הנבחרת מתבססת על אמצעי ניסוי וטעיה, כי כל מקרה שונה ואין שיטה אחת שתתאים לכל היונים או לכל סביבות המגורים או המבנים התעשייתיים.

למה חשוב לבחור את העיתוי המתאים?

בעונות הקיץ והאביב אפשר לבצע הדברת יונים בקלות יותר בהשוואה לעונת החורף, אך השיקול בבחירת העונה צריך להתאים לנסיבות. יונים אינן נחשבות לציפורים נודדות, והן שוכנות בקן שבו בחרו להשתכן במשך כל ימות השנה.

יחד עם זאת, לעונות השנה יש השפעה על יעילות פעולת הרחקת היונים, למרות שההשפעה מועטה ולא תמיד ניתן לקבוע בצורה חד משמעית את העונה הטובה ביותר להתמודדות עם מפגעי היונים.

ההחלטה מתקבלת בהתאם לנסיבות, ועל מנת להחליט על המועד הטוב ביותר לבצע בו הדברת יונים, יש לבחון כל מקרה בנפרד, ובמיוחד להתחשב באמצעים שנבחרו להדברה, ובתנאים הסביבתיים.

אין פתרון אחד שמתאים לכולם

יועץ מקצועי יכול להסביר לכם על תהליך הדברת יונים ולהרכיב ביחד איתכם פתרון שיתאים לכם. היועץ הוא איש מקצוע שמתמחה בהרחקת יונים, ולאחר שהוא בוחן את תנאי הסביבה, הוא מתאים את הפתרון היעיל לבעיית היונים אצלכם, בהתאם לנתונים השונים.

כשהיונים שוכנות במיקום חשוף גבוה, ההדברה מומלצת לביצוע בתקופות הקיץ או האביב, כשהאוויר אינו רטוב ואין סכנת החלקה. כך קל יותר להתמודד עם האמצעים השונים להדברת היונים גם אם נמצא שהן ממוקמות במיקום גבוה או חשוף.

אך אם היונים שוכנות בחדרי מדרגות, בכוכים או בחדרי כביסה, ליתרון הקיץ או האביב אין משמעות. בנוסף, אפשר להשתמש בחומרים דביקים שונים ש"לוכדים" את רגלי היונים, או להתקין מכשירים כגון דוקרנים מבלי לחשוש שהרטיבות תפגע ביציבותם.

ומה השורה התחתונה פה?

התייעצות עם מרחיק יונים מיומן ומקצועי תקבע מתי נדרשת פעולת הדברת יונים או האם כדאי לבחור בהרחקתן מהמקום ומניעת שיבתן, כגון שימוש במלכודות, דוקרנים או אמצעי חסימה שונים. כך או אחרת, הפתרון יהיה מקצועי וימנע את הסיכונים הנלווים לשהות היונים בקרבתכם.

אולי יעניין אותך גם...
כתבות אחרונות

לקבלת הצעת מחיר מהירה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן