יוניונים

שיטות לסילוק יונים

הרחקת יונים
תוכן עניינים

היונים נפוצות ביותר כמעט בכל מקום בישראל, ולמרות שבמקור, או באגדות, הן מסמלות את השלום ונחשבות לחיות אהובות, במציאות של היום הן הופכות למטרד משמעותי, מבחינת הרעש, המחלות והלכלוך שהן יוצרות, שלא לדבר על המחלות שהן עלולות להפיץ.

אז מה עושים? מנסים להרחיק אותן מאדן החלון, המרפסת או הגג, ואם לא מצליחים, מזמינים את המקצוענים.

רוב היונים גורמות לבעיות לתושבי בניינים כשהן מסתתרות במסתורי כביסה שקיימים בבניינים משותפים, או פינות נסתרות בקירות המבנים, מקננות ודוגרות במקום שמצאו, מפרישות לשלשת, ומפיצות טפילים, זוהמה ומחלות.

בכל עיר, כל יונה מתנהגת באופן שונה

ברוב המקרים, אלא אם כן מדובר ביונה שמוכנה לשתף פעולה מרצונה הטוב ולהסתלק בשקט מסביבת הבית שלכם, צריך להזמין מומחה לסילוק יונים, שפותר את הבעיה באמצעות רשת יונים. ניתן גם להשתמש בדוקרנים אבל שיטה זו אינה נפוצה כמו שימוש ברשתות יונים. בכל עיר, שיטת סילוק יונים מתבצעת באופן אחר, בהתאם לגודל בנייני המגורים ומספר הקומות.

כך, למשל, בירושלים, בעיית היונים שונה לחלוטין מהבעיה בתל אביב, ולכן המומחה משתמש ברשת יונים קטנה ביותר. היונים של ירושלים מקננות בעיקר על גגות רעפים ומסיבה זו פעולת סילוק יונים מתבצעת ברוב המקרים עם קפיץ מקפיץ, דוקרני נירוסטה או רשתות חופה.

פתרונות לרילוקיישן של היונים

בשל יכולת הקינון של היונים, יש קשיים עם הנטייה שלהן לרילוקיישן. בתקופות קדומות, יונים שימשו כשליחים בין תרבויות, והן מורגלות בתעופה על פני מאות אלפי קילומטרים. לכן השיטה העיקרית להיפטר מהן היא להרתיע אותן ולמנוע מהן להתמקם במיקומים שאינם רצויים. קיימות מספר שיטות להשגת מטרה זו, וחלקן הוכחו כמוצלחות יותר מאחרות.

שיטות מוצלחות של סילוק יונים הן ניצול הפחד שלהן מפני טורפים. ינשופים פלסטיים אהובים על הציבור, כאשר הטורף המזויף מופיע בפניהן. היונים מאבדות את עליזותן הידועה כשהן נתקלות בחפץ מפחיד זה, ומגיבות טוב יותר לשיטה זו, בהשוואה לשיטת הפצת ריחות רעים במטרה להרחיקן.

סילוק יונים מהגג

אם היונים מקננות בתוך מקומות נסתרים בגג, יש לבצע את איטום הפתחים באמצעות רשת מגולוונת או רשת חבל מקצועית. כשהן מתמקמות על שטחים גדולים, הרחקת יונים מתבצע באמצעות בניית חופת רשת, מרשת יונים מקצועית.

איך משכנעים יונים להתרחק מהשטח הפרטי שלכם

השיטות המעשיות ביותר להיפטר מיונים הן לשכנע אותן שאינן יכולות להישאר בסביבת הבית או העסק שלכם. באמצעות התקנת רשת נגד יונים, דוקרנים או מפצצות חשמליות, היונים לא יקננו על המשטחים הנסתרים של הבית.

רצועות חשמליות עשויות להיות קשות להתקנה במקומות גבוהים יותר, אבל מותגים רבים מציעים אנרגיה סולרית ודורשים מעט תחזוקה. רצועות חשמליות דורשות יותר תשומת לב מאשר רשתות, ובמקרים רבים הן יקרות יותר.

אם בבניין שלכם יש קטעים קטנים יותר של הגג, הרשתות יתגלו כמשכשירים שימושיים. הרשתות מורכבות מרצועות דקות של מתכת קשתית ומשתרעות החוצה מהמיקום המרכזי, ואם היונים מתיישבות עליהן, הן נלכדות.

אולי יעניין אותך גם...
כתבות אחרונות

לקבלת הצעת מחיר מהירה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן